A célom az, hogy a toldalék vázrészt minél jobban eltüntessem. A Supreme-nál sem látszik sok belőle - az én toldalékom nagyobb lesz (az ülés alatt is tart) és a Verhovina tank sem annyira "nyerges" kialakítású, mint a Puch Magnumé, szóval biztosan látszódni fog, de törekszem az elrejtésére.
A benzintartályt a Verhovinán két ponton rögzítették: elől a villanyaknál egy bilinccsel illetve a tank alján egy lyukat alakítottak ki, amibe be lehet akasztani egy csavar fejét.
Ha simán fúrtam volna egy lyukat a toldalékvázra és úgy csavaroztam volna fel a tankot, akkor majdnem végig látszódna a zártszelvény a tank alatt. Szerencsére a tank alján lévő felfogató rész szélessége kisebb, mint a zártszelvényé - kiflexeltem hát a zártszelvényből egy rész, hogy ez a tankon lévő toldalék belemélyedjen.
Kifúrtam a megfelelő helyen és felcsavaroztam a tankot.
S mint az ez előtti képen látszik, összehegesztettem, ahol kellett. Nem lett túl szép, de elég masszív.
Az ülés alatti műanyag doboz szintén nyereg alakú, tehát ez is el fogja takarni a toldalék részt. Az ülés felfogatása a hagyományos módon is történhetett volna, de némileg átalakítottam. Hagyományosan a Verhovina-ülés két helyen van rögzítve: az ülés hátuljánál van felcsavarozva (régebbi típusoknál csak beakasztva), s elöl egy másik helyen egy rugós retesz tartja, amit ha kireteszelünk, felhajtható az ülés.
A hátsó felfogatást nem bántottam, de elölre nem reteszt tettem. Nem szeretem ezt a reteszes megoldást, mert gyakorlatilag szabad préda minden, amit az ülésbe teszünk - egyetlen mozdulattal nyitható és zárható. Ráadásul hajlamos kilazulni a reteszes rész és olyankor az ülés nem áll stabilan a helyén.
Olyan megoldást kerestem, ami stabilan rögzíti az ülést, egyszerűen, de mégsem egyetlen mozdulattal legyen nyitható.
A toldalék vázrészt már korábban átfúrtam azon a két helyen, ahol eredetileg az üléstartó retesznek kellene lenni. Ez a két lyuk tehát adott volt, innen kellett indulni. A hátsón keresztül dugtam egy csavart - ez egyszerűen az ülés alatti műanyag dobozt rögzíti. Az első lyukon is csavar lesz átdugva, de nem lesz fixen rögzítve - ennek ki- és becsavarásával lehet nyitni illetve zárni az ülést. Ehhez a megoldáshoz az ülés első rögzítő fülében egy anyacsavart kellett elhelyezni, ami pont oda esik, ahová a lentről földugott csavar. Ezen a fülön eleve volt egy lyuk, de sajnos rossz helyen - ezt kintebb reszeltem és behegesztettem egy anyacsavart.
Belülre hegesztettem, ez küszködős volt, de ha az ülést hagyományos verhovinaülésként akarnám majd valamikor használni, ott nem okoz gondot az anyacsavar (ha kívül lenne, le kellene flexelni).
Ezek után a hátsó sárvédő felfogatása következett. Három ponton lesz felfogatva: a Babetta láncvédőtartó fülei közé csinálok egy összekötő elemet, és ide lesz csavarozva egy helyen (a sárvédőn itt középen van egy lyuk), valamint a Babetta csomagtartójának végéhez lesz rögzítve egy toldalék, ami két helyen rögzíti majd a sárvédőt. Az én Verhovinámon a hátsólámpa nem eredeti Verhovinára való tartóra van rögzítve (ami a sárvédő és a csomagtartó közé van eredetileg fölszerelve), hanem Rigáról származó felfogatása van. Ez most nekem kapóra jött, mert így csak a sárvédőt kell rögzítenem, s arra van rászerelve a lámpa.
Az első felfogatás próbaképpen egy vékony lemezből csináltam, ez segített a sárvédőt a helyén tartani míg a másik felfogatást megcsináltam, aztán majd ezt is megcsinálom valami erősebb anyagból.
A hátsó toldalékrész ennél jóval bonyolultabb. A Babetta csomagtartóján találtam két lyukat, amik szerintem nem gyárilag lettek odafúrva - de ha már ott voltak, felhasználtam őket.
A Babetta vázának az üléshez közel eső sárvédő-felfogató füle most nem rögzít, pontosabban csavarral nincs hozzá rögzítve semmi, de a sárvédő felfekszik rá, így a segítségével be lehet feszíteni a sárvédőt. Gumibelsőből alátétet tettem közé és a sárvédő közé, hogy ne csikargassa össze a krómot, a végleges megoldás is valami ilyesmi lesz, gumi vagy filcréteg lesz rá ragasztva.
S a mai utolsó lépésként pedig kiszereltem a Babettából az első villát és belepróbáltam a Verhovina első villáját. Lesz itt is néhány megoldandó probléma. A Babettánál az alsó és felső csapágycsésze pár miliméterrel közelebb van egymáshoz, mint a Verhovináé. A Babetta kormányzártartójától nem fér el a Verhovina dudája a helyén, ezt kicsit arrébb kell tenni. A két motornál teljesen máshogy oldották meg a villa szélső ütköztetését (hogy ne verje szét a kormány a tankot), erre is ki kell találni valamit. A Verhovina villája hosszabb (mert jobban meg volt döntve), így most a sztenderre állított motornak mindkét kereke leér.
De ránézésre már eléggé Verhovetta.
Szerintem hasonlít.