vermestibi blogjainak gyűjtőoldalát lásd a vermesmotor.blog.hu oldalon!

V6+207=Verhovetta

V6+207=Verhovetta

Verhovetta (Верховетта) 2. A váztoldalék, tank és ülés rögzítése, egyéb toldalékok (2016. február 9.)

2017. október 12. - vermes tibi

A célom az, hogy a toldalék vázrészt minél jobban eltüntessem. A Supreme-nál sem látszik sok belőle - az én toldalékom nagyobb lesz (az ülés alatt is tart) és a Verhovina tank sem annyira "nyerges" kialakítású, mint a Puch Magnumé, szóval biztosan látszódni fog, de törekszem az elrejtésére.

A benzintartályt a Verhovinán két ponton rögzítették: elől a villanyaknál egy bilinccsel illetve a tank alján egy lyukat alakítottak ki, amibe be lehet akasztani egy csavar fejét.

100_9998.JPG

Ha simán fúrtam volna egy lyukat a toldalékvázra és úgy csavaroztam volna fel a tankot, akkor majdnem végig látszódna a zártszelvény a tank alatt. Szerencsére a tank alján lévő felfogató rész szélessége kisebb, mint a zártszelvényé - kiflexeltem hát a zártszelvényből egy rész, hogy ez a tankon lévő toldalék belemélyedjen.

101_0003.JPG

Kifúrtam a megfelelő helyen és felcsavaroztam a tankot.

 

101_0015.JPG

S mint az ez előtti képen látszik, összehegesztettem, ahol kellett. Nem lett túl szép, de elég masszív.

Az ülés alatti műanyag doboz szintén nyereg alakú, tehát ez is el fogja takarni a toldalék részt. Az ülés felfogatása a hagyományos módon is történhetett volna, de némileg átalakítottam. Hagyományosan a Verhovina-ülés két helyen van rögzítve: az ülés hátuljánál van felcsavarozva (régebbi típusoknál csak beakasztva), s elöl egy másik helyen egy rugós retesz tartja, amit ha kireteszelünk, felhajtható az ülés.

A hátsó felfogatást nem bántottam, de elölre nem reteszt tettem. Nem szeretem ezt a reteszes megoldást, mert gyakorlatilag szabad préda minden, amit az ülésbe teszünk - egyetlen mozdulattal nyitható és zárható. Ráadásul hajlamos kilazulni a reteszes rész és olyankor az ülés nem áll stabilan a helyén.

Olyan megoldást kerestem, ami stabilan rögzíti az ülést, egyszerűen, de mégsem egyetlen mozdulattal legyen nyitható.

A toldalék vázrészt már korábban átfúrtam azon a két helyen, ahol eredetileg az üléstartó retesznek kellene lenni. Ez a két lyuk tehát adott volt, innen kellett indulni. A hátsón keresztül dugtam egy csavart - ez egyszerűen az ülés alatti műanyag dobozt rögzíti. Az első lyukon is csavar lesz átdugva, de nem lesz fixen rögzítve - ennek ki- és becsavarásával lehet nyitni illetve zárni az ülést. Ehhez a megoldáshoz az ülés első rögzítő fülében egy anyacsavart kellett elhelyezni, ami pont oda esik, ahová a lentről földugott csavar. Ezen a fülön eleve volt egy lyuk, de sajnos rossz helyen - ezt kintebb reszeltem és behegesztettem egy anyacsavart.

101_0014.JPG

101_0013.JPG

Belülre hegesztettem, ez küszködős volt, de ha az ülést hagyományos verhovinaülésként akarnám majd valamikor használni, ott nem okoz gondot az anyacsavar (ha kívül lenne, le kellene flexelni).

Ezek után a hátsó sárvédő felfogatása következett. Három ponton lesz felfogatva: a Babetta láncvédőtartó fülei közé csinálok egy összekötő elemet, és ide lesz csavarozva egy helyen (a sárvédőn itt középen van egy lyuk), valamint a Babetta csomagtartójának végéhez lesz rögzítve egy toldalék, ami két helyen rögzíti majd a sárvédőt. Az én Verhovinámon a hátsólámpa nem eredeti Verhovinára való tartóra van rögzítve (ami a sárvédő és a csomagtartó közé van eredetileg fölszerelve), hanem Rigáról származó felfogatása van. Ez most nekem kapóra jött, mert így csak a sárvédőt kell rögzítenem, s arra van rászerelve a lámpa.

Az első felfogatás próbaképpen egy vékony lemezből csináltam, ez segített a sárvédőt a helyén tartani míg a másik felfogatást megcsináltam, aztán majd ezt is megcsinálom valami erősebb anyagból.

101_0022.JPG

A hátsó toldalékrész ennél jóval bonyolultabb. A Babetta csomagtartóján találtam két lyukat, amik szerintem nem gyárilag lettek odafúrva - de ha már ott voltak, felhasználtam őket.

101_0018.JPG

101_0020.JPG

101_0021.JPG

A Babetta vázának az üléshez közel eső sárvédő-felfogató füle most nem rögzít, pontosabban csavarral nincs hozzá rögzítve semmi, de a sárvédő felfekszik rá, így a segítségével be lehet feszíteni a sárvédőt. Gumibelsőből alátétet tettem közé és a sárvédő közé, hogy ne csikargassa össze a krómot, a végleges megoldás is valami ilyesmi lesz, gumi vagy filcréteg lesz rá ragasztva.

S a mai utolsó lépésként pedig kiszereltem a Babettából az első villát és belepróbáltam a Verhovina első villáját. Lesz itt is néhány megoldandó probléma. A Babettánál az alsó és felső csapágycsésze pár miliméterrel közelebb van egymáshoz, mint a Verhovináé. A Babetta kormányzártartójától nem fér el a Verhovina dudája a helyén, ezt kicsit arrébb kell tenni. A két motornál teljesen máshogy oldották meg a villa szélső ütköztetését (hogy ne verje szét a kormány a tankot), erre is ki kell találni valamit. A Verhovina villája hosszabb (mert jobban meg volt döntve), így most a sztenderre állított motornak mindkét kereke leér.

De ránézésre már eléggé Verhovetta.

101_0030.JPG

101_0034.JPG

101_0037.JPG

Szerintem hasonlít.

207_6_1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://verhovetta.blog.hu/api/trackback/id/tr9612956333

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása