vermestibi blogjainak gyűjtőoldalát lásd a vermesmotor.blog.hu oldalon!

V6+207=Verhovetta

V6+207=Verhovetta

Verhovetta (Верховетта) 7. Burkolat a blokk köré (2016. július 5. )

2017. október 12. - vermes tibi

Elkészítettem nagyjából a blokk fölötti burkolatlemezt és átalakítottam a  karburátortakaró műanyagot. Ez a műanyag burkolat a Jikov karburátorhoz való, de én (reményeim szerint) a Verhovina k35-ösét fogom használni. Elég radikálisan át kellett alakítani, de nem kár érte, egyébként is repedt és vetemedett alkatrész, szóval sokat rontani nem lehetett rajta, viszont próbadarabnak jó, s ha beválik, majd egy újat is ennek mintájára alakítok át (ha tudok szerezni újat, mert ez nem olyan egyszerű).

Összeraktam, készítettem róla néhány fényképet, aztán leszedtem ezeket a burkolat-radabokat és jó helyre eltettem őket. A munka mostani fázisában, ami a beállításról szól, csak útban lennének. Nekem tulajdonképpen jobban tetszik a motor csupaszon, de több okat is van annak, hogy a burkolatokat rá akarom tenni.

1. Praktikus, mert meggátolja, hogy beázzon a rendszer.

2. A mintaként választott Jawa Supreme is burkolt.

3. A burkolatokkal felismerhetőbb a Babetta-jelleg, s a felismerhetőségre akkor van/lehet szükség, amikor megállít a rendőr.

S erről az utolsó dologról már rég írni akartam. Arról, hogy a segédmotor amolyan mostohagyereke a közeledési eszközöknek; nem igazán tudnak mit kezdeni vele a jogszabályok és a KRESZ. A segédmotoros nem használhatja a biciklisek kiváltságait, de az utakon az autósok biciklisnek tekintik őket. Erről majd hosszabban is írok, most csak arra térnék ki, hogy mivel a segédmotor nem forgalmi vizsga-köteles, elvileg végrehajthatóak rajta átalakítások (kivéve ha azok balesetveszélyesek vagy ha a segédmotor kategória feltételeinek nem felelnek meg, pl. nagyobb köbcenti, teljesítmény, stb). A teljesítmény tuningolása tilos; elvileg a Tábori tuning cuccokkal szerelt motorok meg a fojtás nélküli robogók csak úgy közlekedhetnének, ha nagymotorként levizsgáztatnák őket (s legalább B125 jogosítvány kellene hozzájuk). Tehát a magyarok földjén a segédmotoroknak legalább 70%-a illegálisan van használva. Emiatt gyakori, hogy a rend éber őrei nem éppen barátságosan viszonyulnak a segédmotorosokhoz. A robogósokkal meg a nem-látványosan felpöckölt szimósokkal nem tudnak mit kezdeni. Viszont ha egy olyan motort látnak, amin szemmel láthatóak az átalakítás jelei, akkor felbátorodnak. Egy ismerősömet azért bírságolták meg (igaz, ennek vagy tíz éve), mert sportkormány volt a (tuningmentes) Simsonján, s nem tudta bemutatni a róla szóló műbizonylatot. Boltban vette, de műbizonylatot nem adtak hozzá. Szóval, a rendőr abba köt bele, amibe akar, és ebben a vitapozícióban mindig neki van igaza. Persze ellenpélda is van rengeteg, amikor eszement módon átalakított segédmotorok cirkálnak büntetlenül mindenfelé, lásd p.l ezt a cikket. Én azt gondolom, úgy lehet védekezni a túlzott rendőri buzgalom ellen, hogy láthatóvá teszem, hogy ez a motor egy Babetta, aminek egyszerűen lecseréltem a tankját.

101_0617.JPG

101_0624.JPG

Tegnap este már az első métereket is megtettem a motorral. A blokkot összerakás közben/után WD40-el fújkáltam be rozsdásodás ellen; most bekötöttem a karburátort, és tekertem párat a motoron, hogy járja át a rendszert az olajos benzin. Pöffent párat a motor, hát rúgtam rajta vagy kettőt és be is indult szépen. Hidegen nem akart felpörögni, meg az alapjárat is elég magas volt, úgyhogy ezt lentebb vettem. Kipróbáltam (óvatosan, mert a kerekek is elég laposak meg a fékek sincsenek beállítva), el is indul szépen, de a karburátort még állítani kell, mert ha sokáig húzom neki, leáll, mintha elfogyna a benzin. Tegnap este már nem volt rá idő, hogy játszadozzak vele, de ha minden jól megy, még a nyáron üzemképes lesz.

A bejegyzés trackback címe:

https://verhovetta.blog.hu/api/trackback/id/tr5212956381

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása