vermestibi blogjainak gyűjtőoldalát lásd a vermesmotor.blog.hu oldalon!

V6+207=Verhovetta

V6+207=Verhovetta

Mítoszrombolás és automata gyertyahézag

2019. május 31. - vermes tibi

A Verhovetta végsebességével nem vagyok megelégedve. A Babettás fórumon olyanokat olvastam, hogy ha lecseréljük a 207-esen a hengert a 210-es négy felömlősére, akkor majdnem egy lóerővel erősebb és 10 km/h-val gyorsabb lesz a gép. Hát én lecseréltem, de nem estem hanyatt a változástól.

Erősebb lett a motor, ez kétségtelen, de nem tudom, hogy a változás lóerőben mennyire kifejezhető. A gyorsaságot nem nagyon mértem eddig, mivel frissen fúrt hengert tettem fel, s ezt kezdetben nem szabad nagyon pörgetni. Most már, túl az első kb. száz kilométeren, merném neki húzni - de nem megy úgy, ahogy reméltem.

A fórumon olyat is olvastam, hogy a kipufogó könyököt meg kell rövidíteni, mert csak a gyári fojtás miatt lóg be annyira a dobba, s ha lerövidítjük, néhány km/h-val gyorsabb lesz a gép. Meg egy kicsit hangosabb.

dscn2778.JPG

Megrövidítettem hát - de semmi változást nem tapasztaltam. Sem hangosabb, sem gyorsabb nem lett a motor.

Ha már piszkálom a motort, kivettem a gyertyát is. Sokat kap a gép, ez egyértelműen látszott a kormos gyertyáról. Bejáratós motornak dús keverék kell, a jobb kenés és a jobb hűtés érdekében. Feltűnően kicsi volt a gyertyahézag. Gondoltam, teszek egy próbát egy másik gyertyával. Kicseréltem tehát, mentem pár kilométert vele, de semmi változást nem tapasztaltam. Vissza akartam cserélni a gyertyát a régire, s amikor kiszedtem, ezt láttam:

dscn2783.JPG

dscn2785.JPG

A tetején a fémszínű foltot kell figyelni. A gyertyahézag itt is ugyanolyan kicsi lett, mint a másik gyertyán volt - azért, mert a dugattyú hozzáért a gyertyához! Ezért (is) kerepelt olyan hangosan, amikor gyertyacsere után beindítottam. Tettem a gyertyára még egy alátétet és így oldottam meg a dolgot.

Hogy a hiányzó sebességtöbbletet előcsalogassam, meg hogy a bejáratás elején szükséges túldúsítást megszüntessem, levettem a karburátort és a fúvókát kisebbre akartam cserélni. Sajnos nem volt kisebb fúvókám - van vagy öt Jikov karburátorom, 9-es és 12-es is, de mindegyikben 63-as fúvókát találtam.

A dús keverék megszüntetésének elvileg másik módszere az, hogy a benzinszintet kell alacsonyabbra venni. Kicsit félve kezdtem hozzá az úszók hajlítgatásának, mert a fórumon azt olvastam, hogy a Jikov nagyon kényes a benzinszintre.

Hát, ezt a mítoszt is sikerült lerombolni. Radikálisan alacsonyabbra vettem a benzinszintet, kipróbáltam a motort, de nem sikerült előcsalogatni a gyorsabb végsebességet. Talán most mintha könnyebben indulna a motor, mint korábban, de ezen kívül tényleg semmi más változást nem tapasztaltam.

Szóval, erről ennyit. Legközelebb az előgyújtással játszadozom.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://verhovetta.blog.hu/api/trackback/id/tr114872966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása