vermestibi blogjainak gyűjtőoldalát lásd a vermesmotor.blog.hu oldalon!

V6+207=Verhovetta

V6+207=Verhovetta

Melegedésre melegítés (indítópofázás) (2017. július 3. )

2017. október 12. - vermes tibi

Történt egyszer, hogy kiszivárgott az olaj a hajtóműből és eláztatta az indítópofákon lévő ferodolt. Akkor alaposan kitisztítottam mindent, denaturált szesszel tisztára pucoltam amit csak lehetett. Jó is volt egy darabig, de aztán újra csúszni kezdett az indítópofa. Szétszedtem a szerkezetet, s azt láttam, hogy vékony olajfilm fedi a palástot, amihez az indítópofáknak kellene kitapadni. Olajszivárgásnak nem láttam nyomát. Ez többször is megismétlődött; minden tisztítás után csak egy bizonyos ideig volt jó a dolog, hetekkel vagy napokkal később megint megjelent az olaj. Két dologtól függött, hogy hetek vagy napok kellettek a hiba megjelenéséig - egyik, hogy mennyit motoroztam (ha sokat, akkor hamarabb előjött), a másik, hogy milyen idő volt (melegben hamarabb megjelent az olaj). A ferodol ugyanis porózus anyag - magába szívta az olajt s a centrifugális erő szépen lassan kipréselte belőle, különösen meleg időben. Mivel mostanában 30 fok fölötti a hőmérséklet, elég intenzíven izzadta az olajat és gyakran kellett tisztítani. Nem csoda hát, hogy meguntam a szerelgetést, tisztítgatást - és egy kockázatos, radikális lépésre szántam el magam. Fogtam egy gázégőt és alaposan megizzasztottam a ferodolt. Óvatosan de alaposan átmelegítettem az egészet. A kiszivárgó olaj bűzlött és égni kezdett. Egy-két helyen fel is hólyagosodott a ferodol, itt később egyenletesre csiszoltam. Kihűlés után újra alaposan megtisztítottam mindent, összeszereltem - és azóta is vígan működik a szerkezet.

És még egy melegedéses történet:

A Verhovettán elöl ledes fényforrás van, hátul meg hagyományos izzószálas. A Babettáknál típushiba, hogy elfüstölnek a hátsó 6V-os izzók, ezért 12V-osokat szokás használni. Mivel az első led nem vesz fel annyi teljesítményt mint egy izzószálas fényszóró venne, a hátsó lámpába több energia jut. Hátul 12V-os, 21W-os izzó volt, fénylett is módfelett. Túlságosan is. A leadott hője ugyanis elkezdte megolvasztani a fölötte lévő piros lámpaburát. Lecseréltem az izzót egy 12V 10W-osra (van ilyen izzóm négy, a Simson S53-asra való indexlámpákban voltak, míg ki nem cseréltem őket ledekre). Ez még mindig fényesebb mint az eredeti, de talán már nem éget szét mindent. 

A bejegyzés trackback címe:

https://verhovetta.blog.hu/api/trackback/id/tr712956659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása