Bekötöttem a dekompresszor bovdent. Kicsit más szerkezetű a Babettáé mint a Verhovináé - a Verhovina fojtószelep rugója gyengébb és ezért most a markolaton lévő kart elég nehezen lehet behúzni. Működik, csak mivel az erőkar kisebb, mint a Babettánál, nagyobb erő kell hozzá. Ha használni akarjuk. De nem feltétlenül szükséges használni, mivel a gyújtás-megszakító gomb is megmaradt.
Feltettem a burkolatot. A karburátor körüli műanyag részt még nem - mert még mindig nem döntöttem el, hogy Jikov vagy k35b. Most ez utóbbi van fent - jobban szeretem ezt a konstrukciót, mert egyszerű, jól beállítható, a szívató rendszer is jobban megoldott, s 13mm-es a torokátmérője, szemben a Jikov 9mm-ével. Hátránya, hogy érzékenyebb a függőleges állapottól való eltérésre: ilyenkor megváltozik a benzin magasságának szintje; ha jobbra dől a motor, csökken az alapjárati fordulatszám, ha balra dől, nő. Másik (feltételezett) hátránya, hogy zörög a lapsúber. Mert valami zörgést hallok a motorból, s csak tippelni tudok, hogy ez lehet: felújított a főtengely, újak a csapágyak, a dugattyú, a gyűrűk, a tűgörgő... Ha nem lenne ilyen hideg, meg ha lenne némi szabadidőm, feltenném a Jikovot, hogy azzal is zörög-e.
A sebességmérés eddig nem volt megoldott. Az első lámpában van egy kilométeróra, de mivel a spirált a Verhovinánál a blokk hajtja, most ezt nincs hová kötni. A régebbi, 3-as Verhovináknál az első kerék hajtotta meg a kilométerspirált, de nem sikerült még beszereznem egy ilyen meghajtó szerkezetet. Ez az alkatrész nagyjából beszerezhetetlen. Úgyhogy vettem egy biciklire szerelhető digitális kilométerórát. Ez úgy működik, hogy a küllőre kell szerelni egy mágnest, a villára meg egy érzékelőt. Ez egyszerűen hangzik - de a gyakorlatban van ezzel némi probléma.
1. A motor küllője vastagabb, mint a biciklié, ezért a mágnest nem lehetett rá felszerelni.
2. Mivel a villa teleszkópos, és az alsó rész csúszik bele a felsőbe (ez a megoldás szinte csak a KGST kismotorokra jellemző, de már a Simsonon sem így van), nem lehet a villára szerelni az érzékelőt, mert rugózáskor elmozdul a mágnes pályájától.
3. A mágnesnek kb. 4 mm-re kell megközelítenie a jeladót. A Verhovina keréknél a küllő és a villa között több mint négy centi a távolság...
Mindezekkel szembesülve végül a következő megoldás született:
A képeket sajnos most sem úgy illeszti be a rendszer, ahogy kellene, de azért látszik a lényeg.
Ezen a képen a kilométeróra és a dekompresszor kar/bovden is látszik. Mentem ma is egy 15 kilométeres kört; a kilométeróra mér, csak éppen nem pontos. Alapvetően biciklire való ez a szerkezet; be lehet állítani a kerék méretet collban, de motoroknál ehhez vastagabb gumi jön, szóval nem pontos az érték, csak hozzávetőleges.
És itt egy videó: