vermestibi blogjainak gyűjtőoldalát lásd a vermesmotor.blog.hu oldalon!

V6+207=Verhovetta

V6+207=Verhovetta

Újra játékban

2018. november 09. - vermes tibi

Az volt a terv, hogy eladom a Verhovettát. Nem volt rá jelentkező, nem is nagyon bánom.

S ha már megmaradt, kicsit tegyük rendbe, gondoltam. A gumikat cserélni kéne, a hátsó kerékben a csapágyakat is. És ha már szerelünk, ne álljunk meg itt: régóta tervezem, hogy új blokkot kap, mert a mostaniban csúszkál a főtengely tengelyirányban.

Az új blokkon már dolgozom egy ideje, a története itt olvasható. Most előszedve nem sok mindent csináltam vele: belenyugodtam, hogy csörög a gyűrű meg a csapszeg, meghúzogattam rajta a csavarokat. A szegmensdobon éreztem egy kis kotyogást, leszedtem és megvizsgáltam. A szimering alatt egy zégergyűrű tartja a helyén ezt az alkatrészt, ez alá tettem egy pár század-tizedmilliméter vastag hézagoló alátétet. Az indítópofák rugóit kicseréltem meg a röpsúlyok körrugóját is - az eredetit elhasználtam másra, ide egy másikat, utángyártottat, de alaposan megrövidítettet tettem.

101_0522.JPG

A napokban megtörtént a blokkcsere. Kicsit nehezen éledt, az alacsony alapjáratot nem nagyon szereti - feltételezem, csak azért, mert az új alkatrészek, a csak pár kilométert futott henger még nincs összekopva - valamint valami súrol a motorba, vagy a lendkerék alatti gumigyűrű ér oda, vagy az indítópofák adják ki azt a magas, súrolós hangot.

A csörgés, most úgy hallom, nem is olyan vészes. Persze, vagy kép hónapig küszködtem vele, hogy minél halkabb legyen.

Kipróbáltam - és meglepődtem. Egész jól működik. Kis jóindulattal azt lehet mondani, tökéletesen működik. Kicsit visít, olyan sci-fi filmekbe illő, turbinásan süvítő hangja van. De szépen fut, jól gyorsul és az alapjáratot is szépen tartja, nem úgy mint korábban. Az indítópofáknak még kopni kell, mert úgy érzem, néha tapadnak: fékezésnél és megállásnál néha ügyeskedni kell, hogy ne állítsák le a motort. De ennyi kiforratlanság bőven elfér egy frissen összerakott blokknál. Majd összekopik.

Egyelőre csak a hátsó kereket tettem rendbe (új gumik, csapágycsere, féktisztítás), az elsőnél is lecserélem a gumit a napokban és tovább finomítgatom a motort. (Meg majd képeket is csinálok, csak arról mindig elfelejtkezek.)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://verhovetta.blog.hu/api/trackback/id/tr8214361559

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása