vermestibi blogjainak gyűjtőoldalát lásd a vermesmotor.blog.hu oldalon!

V6+207=Verhovetta

V6+207=Verhovetta

Indexhibától a villamos átépítésig

2020. december 31. - vermes tibi

Az indexrendszert én kreáltam a Verhovettára. A Babetta három tekercséről egyet lekötöttem, egyenirányítottam, kapott egy 6V-os feszültségkorlátozót, az indexlámpák belsejét kiszedtem és egy-egy teljesítményledet szerkesztettem beléjük, amiket egy astabil multivibrátor villogtatott. Egy ideig jól működött, de nemrég azt vettem észre, hogy össze-vissza villog meg pislog, szóval nem üzembiztos. Más index-megoldás kell, s mivel a Verhovetta óta összeraktam több más motort is, azt tapasztaltam, hogy a legegyszerűbb megoldás a legjobb és kb. a legolcsóbb is: sima indexrelé kell, az azonos oldali fényforrások közül az egyik led marad, a másikba meg izzót kell tenni - ennek a led kis fogyasztása miatt jó nagy fényereje lesz, s az indexrelé is működőképes marad, mert egy izzónak is van megfelelő ellenállása (két ledet nem villogtat a relé, túl kicsit az ellenállásuk).

Ehhez azonban akku kell. S ha már akku van, akkor a fényszórót is erre kössük, hogy ne villogjon alapjáraton. Az akku töltéséről a generátor gondoskodik, simán egyenirányítjuk és kész. Ha túl sok lenne a termelt feszültség a 12V-os akkunak, akkor a három tekercsből csak kettőt használunk.

Ez tehát a terv, ami most nem annyira távlati, mint a múltkoriak. Néha használtam volna a Verhovettát, de mivel nem volt jó az index, inkább hagytam. Aztán úgy oldottam meg ezt a problémát, hogy ideiglenesen leszereltem róla az indexeket. A rendőr ezt nem bünteti, hiszen nem kötelező tartozék - de ha van a motoron, akkor annak működnie kell.

dscn4229.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://verhovetta.blog.hu/api/trackback/id/tr6016366550

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása