vermestibi blogjainak gyűjtőoldalát lásd a vermesmotor.blog.hu oldalon!

V6+207=Verhovetta

V6+207=Verhovetta

Verhovetta (Верховетта) 12. Összeszerelés, kormány és ülés (2016. augusztus 11.)

2017. október 12. - vermes tibi

Másik, laposabb kormányt raktam a motorra. Ez szélesebb, mint az eredeti, ezért levágtam a két végéből.

101_1106.JPG

101_1108.JPG

101_1109.JPG

A bal markolatot a Verhovinán egy kis, a kormány csövén átmenő rúd tartja a helyén; ezzel reteszelhető a sebességváltó és ehhez van rögzítve a sebváltó bovden vége is. Most ez a markolat sebességváltóként nem fog funkcionálni, tehát valahogyan fixen rögzíteni kell. Fúrtam egy kis lyukat a kormányba s egy lemezcsavart csavartam bele - ez a csavar gátolja meg a markolat lecsúszását a kormányról.

101_1114.JPG

101_1124.JPG

101_1120.JPG

101_1117.JPG

101_1116.JPG

Mint látszik, időközben elkészült és a helyére került a tank is.

Az ülés több fejtörést okoz, mint gondoltam. A 9. részben levágtam az indokolatlanul széles oldalsó rész felét. Ennek az lett a következménye, hogy most hátul rés van az ülés alatt.

101_1128.JPG

Ez nem (csak) azért van, mert sokat vágtam le, hanem mert az üléslemez hátsó tartófüle valaha letört s a motor előző tulajdonosa nem túl precízen pótolta:

101_1135.JPG

Ezen tehát tudok segíteni; fúrok egy pár másik lyukat a mostani mellé, hogy mélyebbre kerüljön az ülés (párhuzamos legyen az ülés alatti doboz peremével).

Másik baj az üléssel, hogy az eredeti műbőr huzat valaha az illesztéseknél szétrepedt, s évek (évtizedek?) teltek el, míg lecserélték az üléshuzatot. Addig meg kilátszódott az ülésszivacs, sütötte és szétégette a nap. A 9. résznél feltöltött fotókon jól látni ezeket a sérült részeket. Így sajnos elvesztette az ülésszivacs az eredeti alakját. A fentebbi képeken is látszik ez a formátlanság, de itt van két közelebbi kép róla:

101_1125.JPG

101_1132.JPG

Hiába készítek tehát új üléshuzatot, ezt nem tudom eltüntetni. Valószínűleg megpróbálok csinálni egy másik ülésszivacsot, sima szivacsból, ami sokkal puhább, mint az eredeti ülésszivacs - ennek előnye, hogy jobban formázható, hátránya, hogy sokkal kényelmetlenebb.

Harmadik probléma az üléssel, hogy a fenti képeken látható ronda, rozsdás kapcsokkal van rögzítve az üléshuzat. Eredetileg ezt úgy tűntették el, hogy a huzat szélére vartak egy műbőr csíkot, s a kapcsok ezek alá kerültek. Később az üléslemez alján alakítottak ki visszahajtható fémfüleket. Valószínűleg ilyen füleket fogok felcsavarozgatni - ha nem találok ki jobb megoldást.

A bejegyzés trackback címe:

https://verhovetta.blog.hu/api/trackback/id/tr8712956473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása