vermestibi blogjainak gyűjtőoldalát lásd a vermesmotor.blog.hu oldalon!

V6+207=Verhovetta

V6+207=Verhovetta

Verhovetta (Верховетта) 8. Duda- és benzincső problémák (2016. július 10.)

2017. október 12. - vermes tibi

A benzincsövet igyekeztem elrejteni; visszavezettem a tank alá ás a váz mellett vezettem le a karburátorig. Kiderült, hogy ez a megoldás nem válik be, mert a vissza (felfelé) hajló rész miatt nem folyik le rendesen rajta a benzin. Elvileg le kellene, de gyakorlatilag mégsem teszi - ez okozta a hibát, amiről a legutóbb írtam: egy idő után elfogy a karburátorból a benzin. Le kellett hát egyszerűsítenem a benzin útját; most nincs benne viszahajló rész, s most úgy tűnik, jól működik.  Hosszabb távon nem próbáltam még ki, csak az udvaron körözgettem vele, de működni látszik.

A világítást és a dudát is bekötöttem. A Babettáknál a világítás nagy talány: 6 voltos a rendszer, 15 vagy 20 wattos, de rendszeresen kivágja a rendszer a gyári adatoknak megfelelő izzókat. Sokásos megoldás, hogy 12 voltos izzókat használnak a Babettások. A fényszóró fényereje nevetséges; a gyári állapotú fényszórónál sem látni az utat, s a fényszóró "üvege" idővel besárgul, s teljesen értelmetlenné válik a világítás.

A Verhovettán Verhovina lámpák vannak, a hátsó lámpa izzója 12 voltos, ezzel tehát elvileg nem lesz gond. Az első izzó kombinált, három pólusú, van egy "fényszóró" és egy "tompított" része. Teljesítményben ez a kettő ugyanolyan, de az egyik izzószál úgy van elhelyezve, hogy csak oldalra világítson, vagyis a foncsornak csak egyik felét világítja meg. Valószínűleg elég régi gyártmány, s feltehetően emiatt a bekötés utáni második percben ki is égett az egyik izzószál.

A világítást direktbe kötöttem, mert segédmotoron mindig égnie kell a lámpának, nincs értelme hát még egy kapcsolót is beiktatni. A dudát is bekötöttem, de ez nem működik valami jól. A Verhovina generátorában két tekercs van, egy a gyújtásé, egy a világításé. A Babettánál négy tekercs van, egy a gyújtásé és három a világításé. Ez a három tekercs sorba van kötve; nem tudom, a forgó részben a mágnesek hogyan helyezkednek el, s hogy a kimeneti feszültség milyen karakterisztikájú - - de a duda azt mutatja, nagyobb frekvenciájú a leadott jel, mint a Verhovinánál. Alapjáraton is nagyobb frekvenciával berreg a duda, s a gázt odahúzva (vagyis a frekvenciát növelve) egy idő után elhallgat - nyílván túllépjük a felső működési frekvenciahatárt.  Szóval, alapjáraton van duda, a motort pörgetve viszont nincs.

101_0728.JPG

Az elektromos rendszert szándékozom átalakítani, de egyelőre még nem igazán tudom, hogyan. A hátsó lámpával valószínűleg nincs gond, de az első fényerejét szeretném megnövelni. Léteznek ledes megoldások, a Babetta Love fórumon régóta kísérleteznek vele, de igazán megnyugtató megoldás még nem született. A Kínából rendelt ledes izzók néha beválnak, néha nem. Nagyon jó lenne, ha sikerülne indexet is szerelni a motorra, de jelenleg úgy látom, ez csak akkumulátoros áramkör esetén működhet normálisan. Az akkumulátort viszont nincs hová tenni a motoron. A duda problémáját is át kell gondolni; valamilyen frekvenciafelező megoldással működőképes lehetne.

Lényegesebb átalakítás már nem kellett a motor működőképessé tételéhez. Rugózásnál a hátsó sárvédő hozzáért a lánchoz, ebből tehát kénytelen voltam leköszörülni egy fél centis részt.

101_0739.JPG

Kötöttem a neten biztosítást a motorra; ha majd küldik a csekket, befizetem, aztán hosszabb távon is tesztelem a motort. S ha minden jól működik, ismét darabjaira szedem, s lefestem/lefestetem. Ez megint problémásabb dolog lesz - de erről majd akkor.

És itt egy kép, amin majdnem minden látszik, amiről szó volt. A benzincső itt még nem lett megigazítva. A kép bal alsó sarkában látszik a leállító gomb - ez eredetileg 210-esre való, a kormányra; én ideiglenesen ide tettem, mert fölösleges ezt a vezetéket felvinni a kormányig. A kapcsolót majd lecserélem, de alighanem valahol itt helyezem el az utódját - minél egyszerűbben akarok megoldani mindent. Egyetlen piros vezeték megy a lámpához és a dudához; a világ egyik legegyszerűbb karburátora; kondi nélküli "FAGY" gyújtás...

101_0743.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://verhovetta.blog.hu/api/trackback/id/tr10012956391

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása