Kicsit csörgött a blokk; szétszedtem és ezt találtam:
Kinagyítva látszik, hogy a gyűrű kotyog a hornyában. Egyébként nincs egyáltalán nincs elkopva, csak éppen nem olyan széles, hogy a dugyttyú hornyát kitöltse. Mindegy; ez így marad. A gyűrűcserének nem látom értelmét - majd a legközelebbi hengerfúrás megszünteti a csörgést (nem tervezem, csak ha majd gyengül a motor).
Nagyobb segességnél eléggé remeg a motor. Ennek pontos okát még nem sikerült kideríteni (a hátsókerék cseréje biztosan sokat javítana a dolgon). Néhány alkatrész a remegéstől rezonálni kezd. Például a tank bal oldalán a feliratos alumíniumtábla. Pár kilométer alatt eléggé "összerajzolta" a tankot
Próbálom a két felfogató fül helyét telinyomni mestertapasszal, hátha az eléggé fixálni tudja.
A másik dolog, ami eléggé zörög, a karburátor belsejében a lapsúber. Ezzel sajnos nem nagyon tudok mit kezdeni - cserélni kellene, de ilyen kis pöcköt legfeljebb karburátorral együtt tudnék beszerezni, de annyi pénzt nem biztos, hogy ér az egész. Valami egyébként nem tökéletes a karburátorral. Egy ideje azt tapasztalom, hogy nagyobb gázról visszaengedve nem veszi fel az alapjárat ritmusát, hanem tovább lassul a fordulatszám és le akar állni. Túráztatni kell egyszer-kétszer, hogy stabil alapjáratot vegyen föl. Nem nagy baj ez, ki lehet ezzel egyezni, de korábban mintha nem ilyen lett volna. Lehet, hogy csak nem jól tettem vissza a karburátort és falsot szív, vagy egyszerűen ki kell tisztítani a porlasztót.
Arra is gondoltam mostanában, hogy legalább próbaképp vissza kellene rá tenni a Jikovot. Hogy tudjam, hogy azzal hogy megy. A k35-nek egyébként van egy olyan problémája is, hogy nem zár a tűszelep rendesen. Persze ez a baj ott kezdődik, hogy a vadonat új Romet benzincsap sem zár rendesen, pedig annak illenék. És ami kicsurog a karbiba, az lassan ki csöpög onnan is. Rá a hengerre. A benzin elpárolog, az olaj ott marad, ráég, ronda és büdös lesz. Ezt a problémát próbáltam megoldani a következő megoldással:
A karburátor ajlán lévő csavarra egy rézdrótót forrasztottam, amit a hengerben lévő rezgéscsillapító gumicső közepébe vezettem. Többé-kevésbé működik ez a megoldás, bár a benzin "futós", felfelé is szivárog.